Monday, March 22, 2010

Stjärt eller Bert?

Igår blev sonen och jag osams,eller om sanningen ska fram,han blev rejält osams med mig.
Han satt i mitt arbetsrum och spelade ett spel på datorn,några bollar som plippar upp och ploppar ner och som skall skjutas fort som fan..och är man inte tillräckligt snabb..förlorar man.
Sonen var helt inne i spelet och sköt för glatta livet..Men så hände det som händer när man spelar spel,han förlorade och skulle bli tvungen att börja om.

Liten dålig förlorare fick ett frispel och blev så arg att han var tvungen att slå ihjäl tangentbordet.
BAM BAM BAM
Jag tittade snabbt in,slå inte på tangentbordet sa jag med bister min.

Sonen: Vadå? Jag bara..skulle..
Anna: Slå inte på mitt tangentbord.OM du gör det en gång till får du inte låna min dator.OK?
Sonen: Jaaaaaa.

Inget glatt ja och inga handklappningar men ett ja, bra tänkte jag och fortsatte med mitt.
Tre minuter senare.. BAM BAM BAM
Mamma Vessla inne i rummet på en röd sekund, inte arg bara bestämd.

Anna: Varsegod att gå härifrån, du får inte låna min dator
Sonen: Määä ,jag slog inte..jag bara..
Anna: Gå bort från datorn nu.
Sonen: Mummel,mummel
Anna: NU!!

Sonen rasslar av skrivbordsstolen,han är arg på mig det syns.
Han vänder sig om innan han skall gå upp för trappan och säger: Du är en stjärt!
Det fulaste han kunde tänka sig, en stjärt!
Det kändes som om jag kunde leva med det så jag lyfte knappt på ögonbrynet.
Har man varit igenom två egna tonårsbrudar samt en hel massa andra tonåringar i sitt jobb så har man hört värre,mina öron är härdade och det finns inte mycket som kan rucka på mig i ordväg.
Sonen såg att det inte tog som han hade hoppats på,mamman var inte arg eller upprörd över att bli kallad stjärt,han var nu tvungen att ur rockärmen plocka fram något bättre,tyngre,något som skulle få hans elaka mamma att blåsa ur skorna,ligga som en blött fläck på marken.
Så då kommer det värsta han kan komma på.
Du är ju kär i Bert Karlsson!

No comments: