Tuesday, February 6, 2007

E´ru skön eller !

- T, kan du flytta dina jeans från hallgolvet,typ NU?
-E´ru skön eller!(som betyder men hallå! eller vad menar du? alternativt jag behöver lite mer tid för att bestämma mig.)
-NU!
-Jaa, ja skaa!
-Jag dammsuger ,ta väck eller jag slänger ut dem.
-Mää, e´ru skön eller!
Tonåring masar sig ut i hallen, suckar, tar jeansen och kryper tillbaka in i boet med ett morr.
Min rundvandring med dammsugaren fortsätter,jag har nu nått TVsoffan...
På bordet står två tekoppar, en halväten macka och ett gäng DVDfilmer.
-T, det är saker i vardagsrummet som du ska plocka undan,vill du vara snäll och göra det nu..
-E´RU SKÖN, eller!
Nej,inte ett dugg jävla skön ,bara trött på städning och less på tonåringens söta sidor!
Snälla någon, ge mig ett liv utan städ,tjat,gnat och tonåringar, ett liv där solen alltid lyser, barnen står på rad och säger ja mamma, till allt! Hemmet är tiptop, alla plockar undan efter sig och det alltid sitter en toarulle i hållaren!!
Det blir säkert tråkigt i längden men bara en pyttestund skulle räcka!
Jag blundar och önskar.
Helt plötsligt hör jag en röst som svarar.
-E´RU SKÖN, ELLER?
/Anna

No comments: