Thursday, April 17, 2008

Det ligger en hög i min hall

Idag är det naturskola!
Vilket innebär Helvetesmorgon!
Det börjar redan när 6 åringen slår upp ögonen.
-Vad är det för dag?
Torsdag! säger jag med äckelglad röst.
-ÅÅÅ nej inte naturskolan skriker sonen.
Ska jag gå på det hela livet, eller?
Nej snart är det slut för terminen säger jag.
-Men sen börjar det i ettan igen och i tvåan och i trean.
Ät din frukost nu säger trött mamma.
Jag vill inte gå idag, det är tråkigt hulkar sonen.
Så här fortsätter det....
Jag trugar,peppar,blir tyst.
Sonen snyftar,gnäller och surar
Sedan har vi nått nålsögat,hallen och ytterdörren!
Helt plötsligt ligger det en liten hög i hallen, en lealös utan ben.
Jag lägger mig bredvid lika lealös, luften har gått ur mig.
Vi ligger där och glor på varandra,länge.
Då reser sig sonen upp och säger
-Vi får skärpa oss nu mamma, ibland måste vi göra saker som inte är kul.
Den kloke mannen sätter på sig jackan och öppnar dörren.

Som jag älskar dig unge,som jag älskar dig!
/Anna

1 comment:

Anonymous said...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Placa de Vídeo, I hope you enjoy. The address is http://placa-de-video.blogspot.com. A hug.