Wednesday, February 4, 2009

För sent!

Det är grått nu.
Grått och kallt.
Jag har stora problem att ta mig ur sängen på morgonen.
Jag är så trött,det är så kallt och sängen är aldrig skönare än den är en vardagsmorgon före sju.

Det tycker sonen också, han och jag är en skitdålig kombo när det gäller att hålla tiden.
Vi är som två sömngångare ihop,allt går sååå lååångsamt....
Upp,äta,kläder,tandborstning,packa tar för oss mer tid än vad vi har varje morgon.

Nu skakar tidens väktare på huvudet (min man) och säger det handlar om planering och om att gå upp en kvart tidigare.
När han lämnar kommer de alltid i tid minsann.... Så det handlar om struktur och ordning!
Vi har en bra struktur på morgonen och även med en kvart extra såå kooommer vi prick eller ett par minuter sent.
Det är inte roligt för någon av oss när vi som två skamsna bovar vinkar av varandra utanför klassrummet.
Klassen har redan börjat sin morgonläsning och sonen smyger in och mamman smyger ut.
Vi har hamnat i ett taskigt mönster som vi har problem med att ta oss ur.
När jag nu skriver vi och oss menar jag mig själv för jag ser också att ansvaret är mitt.

Måste fundera över detta och komma tillbaka med ny strategi.
I´ll be back/ Anna

No comments: