Sunday, June 8, 2008

Hur galet får det bli?

... en mysig tur med båten - bädda rent - och bädda ur - hem - lördagsmysa - mannen upp tidigt - jag får sova, tack o lov - sen upp - arra diverse utflykter, avslutningar, tandläkarbesök, brännbollskvällar - lyckas servera ungarna frukost - tror att jag har en lugn dag framför mig (jävla rookie!) - lillH ska på kalas på Leklandet ("mamma jag vet inte om jag vågar åka till det landet") - slog in presenten då jag slog in den förra i fredags (fan vad smart jag är!!) - fixar med en stödmamma som kan hjälpa H i det "nya landet" - klipper K som blir jättefin - fixar lunch - arrar present och skjuts till K som ska på bowlingkalas - just fan, T har ju fotbollsträning och ska ha pengar till klubbkläder med sig - vem passar M eftersom storH är hos en kompis, lillH på kalas, K på kalas , T på träning pappan på jobbsegling och mamman på väg till Umeå - ja, inte vet jag men det ordnar sig väl - K är klar för kalas ska bara lufta marsvinen i trädgården, kommer då på att den nya frisyren får honom att se ut som en pajas, tant eller kärring - jamen, jag tycker du är jättefin! - jag tänker inte gå på kalaset och jag tänker inte gå till skolan!!!!!!!!!!!!!!!!! - mitt hjärta blöder och jag börjar få fett bråttom till Arlanda - vi fixar frissan med asmycket gelé och spray - nu har jag tio minuter på mig att få ner väskan från vinden, packa, klä om och få iväg T på träning - då, kommer älskade mannen in genom dörren efter en dags segling med höjdarna på Ericson - tror att jag pussar på honom men kommer inte riktigt ihåg - han kör mig till tunnelbanan - hinner med tåget!

Nu är jag på elevhemmet i Umeå igen och hemma har mannen övertagit stafettpinnen. Jag missar skolavslutningen men hinner hem till gårdsfesten på dagis på onsdag.

Nästa vecka, när skola och aktiviteter är avslutade, kommer mitt liv se helt annorlunda ut och jag kommer tänka att; shit jag överlevde den här gången också!

Så här ser mitt liv ut så här års och det känns faktiskt okej.

//Åse

No comments: