Thursday, November 6, 2008

Vem ska spela huvudrollen när mitt liv blir film?

Här kommer några scener från filmen som är mitt liv.........
Igår kom jag och sonen hem vi 16 tiden
I Stellahundens säng låg det två skor,den ena var lite gnagad..... M:s naturligtvis,hon som verkligen älskar sina skor. Som har en liten låda till varje par och ser dem som sina barn ibland.
Tog Stella på bar gärning, när hon försökte släpa en halsduk samt gympapåse till boet.
Avhyvling.
18.00
Kalas
Mosters lilla M fyllde 1 år.
Uthärdade min mor i två timmar, men det var på hottehåret.
Ibland undrar jag vilken planet hon kommer ifrån och hur hennes fem barn kunnat bli hyfsat normala.
20.00
Kom hem
Stella har nu tre nya skor i boet.
Hon har inte bara inventerat hallen utan kört en runda i M:s rum.
En av M:s bästa Adidas skor , som ser ut som Stan Smith men har svarta detaljer istället för gröna är halvt uppäten.
Nästan hela bakkappan är bara ludd.
Stor sorg och gråt och jag förstår.
Då kommer grannen och är på röken, han vill prata luftvärmepump men det handlade nog mer om att frun inte var hemma och att han kände sig lite sällskapssjuk.
Det tog en halvtimme innan P baxat ut honom ur huset.
Lugnet spred sig,jag kryper upp i soffan och myser in mig i hörnan.
Tills P går in i vårt sovrum, där någon av katterna pissat ner hela sängen,täcke,kuddar,madrass,tutti!!!!
Där och då brister min man som i vanliga fall håller sig hyfsat lugn.
Hela tvättstugan blir belamrad med säng,P har argt hämtat saker på vinden.
Gamla skumgummikuddar,en sovsäck till honom,täcke och madrass till mig.
Han morrade och muttrade hela tiden så jag sa inte ens flasklock.
Sedan var det god natt på en mosig gammal kudde som luktade vind, i ett sovrum som såg ut som en tältplats, men med en svag doft av kattpiss....
Vaknade 7 imorse.
Började pussa på sonen, konstigt,han känns varm!
Tog tempen 37,9 ,ont i halsen,
-Det gör ont när jag sväljer mamma!
Vi slutade med Kåvepenin i söndags ,va fan är det här?
Flisahunden har börjat tokjucka på Stellahunden så jag orkar inte med henne, hon kastas in i tvättstugan tillsammans med alla sängkläder.
Jag vill jobba men ser hur min dag kommer bli upphackad som fan,jävlar,jävlar,jävlar.
Kom dessutom på igårkväll att vi bjudit hit folk på lördag,middagsbjud!
Ska börja med att städa fram köksbordet.
Puss å ha en bra dag/Hushållsslaven Anna

No comments: