Monday, October 27, 2008

In my face!

Höstlov.
Smaka på det ni!
Jag har gjort det hela dagen och är rätt så trött.
Streptokocken snart 7 år var ju dessutom hemma förra veckan med halsont så vår samvaro är inte helt gnisselfri just nu.
Klockan 07.30 sitter han på min kudde,färdigklädd och klar.
Klockan 07.45 är frukosten äten och frågorna haglar.
Vad ska vi göra idag, är Jakob ledig, vem är ledig,kan vi hämta en kompis från fritids?
Han är överallt och alla min förslag dissas stenhårt, baka är botten,pyssla är skittråkigt och svampplockning är för gamla tanter.
Jag hade dessutom en liten , liten ide om att jag skulle kunna jobba en stund vid datorn.
GLÖM DET tänkte streptokocken och sitter innanför mitt skinn och kliar.
All uppmärksamhet är bra uppmärksamhet och även om jag sprider onda ögonkast samt morrar så syns han.
Framåt 10 snåret börjar jag tycka att ideen om att hämta en kompis från fritids är hur bra som helst. Strålande bra, rent av.
Jag ringer en mamma.... och ber om att få hämta hennes son.
Glada och sams åker vi till fritids för en fritagning som lyckas.
Lugnet sprider sig i mitt hem och jag sätter mig vid datorn......
Då sitter det helt plötsligt två Gremlins i mitt ansikte, två Gremlins slåss om min uppmärksamhet och två Gremlins tycker att just han fick den minsta frukten,bullen,platsen vid bordet.
Imorgon blir det ny strategi,någon som har ett tips?/Anna

No comments: