Friday, May 16, 2008

Stora barn, STORA bekymmer

Stora barn:

Går på lokal Inga konstigheter ! De har åldern inne och bestämmer själva. Det är kul att gå ut!
Blir nermejade av pruttfulla killar på krogen Hur kommer det sig att killar inte bara blir Ap-raka
utan även får en apas rörelsemönster? Förklara det den som kan?

Ringer mamma 00.30 en lördagnatt-Vad är ett glas vatten vid sängkanten jämfört med en blixtsnabb åktur till akuten. Hela kudden satt kvar i mammas ansikte. M hade serietidningsbula, hjärnskakning och varit avsvimmad.

Får ensam ligga kvar för observation- Åk hem och sov nu mamma!
Kl. 04.00....

Bestämmer själv att hon vill åka hem dan efter- Vinglar och ser suddigt men kan typ inte vara kvar på en sal som luktar kiss och gammal tant...

Bestämmer själv att det är helt OK att mingla med kompisar och gå till affären och hämta sin nya mobil trots yrsel och illamående.
jada jada bla bla bla tycker hon om sin oroliga mamma.

Kommer själv fram till att det att det är bäst att göra en reklamation d.v.s åka tillbaka till sjukhuset.....
Kan du köra mig mamma?

Här tar sjukvården över, det blir fasta, dropp, skallröntgen, ett par coola övernattningar på sal med gamla tanter.
Men idag är det fredag och då börjar det stora barnet bestämma igen.
Jag har bestämt att åka hem idag!
Kan du hämta mig mamma?

Jag vill inte ligga inne över helgen!
För hur kul är det på en skala!

Dessutom åker jag och E till Grekland på måndag så jag behöver packa!
För vi ska åka till vilket pris som helst!

Jag önskar just bara idag att myndighetsåldern borde höjas till 25 år, att ens barn ska ha lapp från mamma om de ska boka en resa eller bli utskrivna från sjukhus.
Jag önskar också bara små barn och små bekymmer.
Kan jag få det?/Anna

No comments: